HTML

Nyerj!

Zsüriznivaló cikkek és ötletek. Ez az oldal a szavazások és közvéleménykutatás helye. www.netszemle.hu

Friss topikok

Linkblog

Értékesítés

2009.04.05. 17:13 dtj

A következő kérdéssor azokat a szempontokat tartalmazza, melyek megalapozhatják értékesítési sikerünket:

Készen állsz a kért információ azonnali elküldésére?

  • Tudod milyen válaszokat kell adni különböző típusú kérdésekre?
  • Rendelkezel elektronikus tájékoztatókkal azok számára, akik e-mailben vagy webes letöltések formájában kérik az információt?
  • Van kéznél elegendő nyomtatott tájékoztató azon ügyfeleknek, akik ezt preferálják?
  • A kért információ gyors továbbításához rendelkezel megfelelő rendszerrel, illetve eszközökkel?

Felkészültél az érdeklődés folyamatos ébrentartására és "minősítési" feladatokra az érdeklődők leveleit tartalmazó adatbázis alapján?

  • Naprakész az adatbázisod?
  • Készen állnak az adatbevitellel megbízott embereid, illetve külsős szolgáltatóid az érdeklődők adatbázisba rögzítéséhez?
  • Netán a CRM-ed felkészült erre a feladatra?

Van olyan programod, mely „minősíti” a potenciális ügyfelet, mielőtt elküldenéd az értékesítődnek?

  • Megegyeztetek az értékesítési menedzsmenttel, mely kérdést kell feltenni ahhoz, hogy megállapítsátok ki a potenciális ügyfél és mi alapján?
  • Eldöntöttétek mely információ alapján lehet visszavezetni a minősített ügyfeleket bizonyos értékesítési kapcsolatokra?
  • E kérdéseket minden válaszfelületen megjelenítetted?
  • Rendelkezel proaktív programokkal az ügyfelek minősítéséhez, illetve a velük való kapcsolatfelvételhez?

Sikerült kidolgoznod olyan eljárást, mely továbbítja a beazonosított ügyfeleket az értékesítő felé?

  • E rendszer képes késleltetés nélkül továbbítani az ügyfeleket az értékesítőknek?
  • Felhasználóbarát az értékesítők számára?
  • Hozzáférnek az adatbázishoz az interneten keresztül?
  • Netán mobil telefonon is elérhető az adatbázis?
  • Használhatók az adatbázis adatok az értékesítők email kliensükkel?
  • Kör-emailt vagy kör-faxot lehet küldeni az adatbázisból?

Van programod arra, hogy a még nem minősített ügyfeleid érdeklődését fenntartsd?

  • Az értékesítési szakemberek általában négyből egy potenciális ügyfélre koncentrálnak, méghozzá arra, aki hamar mutat vásárlási hajlandóságot. Azonban a kutatási eredmények azt bizonyítják, hogy négyből három ügylet hosszabb távon ígéretesnek tünő ügyfelekkel jön létre, melyeket az értékesítők gyakran figyelmen kívül hagynak.
  • Cégednek van olyan email, fax, levelezési és telefonos adatokra épülő, az ígéretes kapcsolatokra vonatkozó marketing programja, mely a hosszabb távon ígéretes ügyfelekről kideríti, mikor válnak minősítetté, azaz értékesítési szempontból érdekessé? (Pl. automatikus email válaszadók)
  • Tudod milyen üzeneteket kell az ígéretes kapcsolatokra vonatkozó marketing program keretében elküldened?
  • Elkészítetted ezeket az üzeneteket és beállítottad az időzítéseket?
  • Tudod milyen gyakran kell az efféle kapcsolatoknak az üzeneteket elküldeni?
  • Tudod milyen ajánlatokat kell tenned annak érdekében, hogy elárulják szükségleteiket és helyzetüket, ami alapján eldöntheted, hogy készen állnak-e a vásárlásra?

Van olyan szoftvered, mely méri és nyomon követi a potenciális ügyfeleket, az érdeklődőtől történt első kapcsolatfelvételt a megrendelésig bezárólag, az ügyféllel történt kommunikációkat, és az értékesítési programok eredményét? (Kampány utóértékelés)

  • Meg tudod határozni mennyi költséget jelent számodra egy-egy potenciális ügyfél, minősített ügyfél, illetve tényleges értékesítés?
  • Tudod mely potenciális ügyfél programoknál a legnagyobb a befektetés megtérülése?
  • Tudod bizonyítani a menedzsment felé, hogy  megnövekedett értékesítés és piaci részesedés formájában kifizetődők a potenciális ügyfeleket felkutató programjaid?
  • Tudod melyik marketing programot hozza a legtöbb bevételet és mennyit?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nyerj.blog.hu/api/trackback/id/tr281047862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása